Een dag met… Servicemonteur Jakob Reezigt
In onze serie ‘Een dag met…’ kijken we een dag mee met één van onze collega’s van Human Care Nederland. Dit keer kijken we mee met servicemonteur Jakob Reezigt. Hoe ziet een werkdag bij Human Care er voor hem uit?
7.00 uur
Tijd om op te staan! Meestal ontbijt ik samen met mijn echtgenote en drinken we een bakje koffie. In de tussentijd kijken we meestal even het nieuws op tv. Ondertussen kijk ik in mijn planning waar ik vandaag heen moet en hoe laat ik zal vertrekken.
9.00 uur
Ik kom aan bij de eerste afspraak voor vandaag. Mijn werk is voornamelijk het keuren en onderhouden van aanwezige tilhulpmiddelen, of het oplossen van storingen. Dit kan zoals nu zijn op een adres bij een belanghebbende thuis welke een tilhulpmiddel via de Wmo van de betreffende gemeente heeft. In dit geval betreft het keuring en onderhoud aan een passieve tillift inclusief tilbanden.
11.00 uur
De volgende afspraak is bij een zorginstelling. Het is de jaarlijkse keuringsronde van de aanwezige tilhulpmiddelen. Dit kunnen onder andere zijn verrijdbare tilliften, tilbanden, bad- en douchebrancards, douche- en toiletstoelen en hoog/laag verpleegbedden.
Ik overleg met de contactpersoon op de locatie of er nog problemen zijn omtrent de middelen. Als dat zo is kijken we of ik hier een mogelijke oplossing voor kan aandragen.
Bij het advies om middelen te vervangen wordt er contact opgenomen met de afdeling sales. Dit gebeurt met de gekoppelde accountmanager binnen Human Care.
15.00 uur
De laatste afspraak vandaag is voor een storing bij een ziekenhuis aan een stationaire tillift (plafondlift) welke niet meer functioneel is. Nadat ik de storing heb opgelost en aan de contactpersoon heb toegelicht wat de uitgevoerde werkzaamheden zijn geweest is het voor mij tijd om huiswaarts te keren.
18.00 uur
Ik ben thuis en het eten is klaar. Na het eten is het tijd voor ontspanning, dit kan zijn bij de plaatselijke voetbalvereniging waar ik een functie bekleed. Maar ook het bezoeken van wedstrijden samen met beide zoons bij Ajax is favoriet, zowel in binnen- en buitenland. Tevens probeer ik nog 2 tot 3 keer per week een ronde op mijn racefiets te doen om fit te blijven.
Tot zover een inkijkje in hoe mijn dag er uit ziet. Wat mijn werk zo leuk maakt is de diversiteit aan klanten waar ik dagelijks mee te maken krijg. Dit kan zijn bij mensen in een thuissituatie, zorginstellingen, verpleegtehuizen, ziekenhuizen, dagbestedingen, scholen en nog veel meer.
Dit was de dag van servicemonteur Jakob Reezigt. Meer lezen van collega’s van Human Care? Lees dan ook de dag met Mark Reezigt.